Budowanie międzynarodowej marki

Budowanie międzynarodowej marki

Budowanie międzynarodowej marki

Obecnie żyjemy w zglobalizowanym świecie.

A marka, którą wybierzesz dla swojej firmy, powinna być w stanie dotrzeć do Twoich klientów na całym świecie.

Musisz opracować i wdrożyć strategię, która pomoże Ci znaleźć klientów z różnych krajów.

Firmy muszą również pomyśleć o tym, jak skutecznie wykorzystać swoje narzędzia marketingowe, aby dotrzeć do jak największej liczby osób, niezależnie od tego, gdzie się znajdują.

Jak poszerzyć swoją markę na całym świecie

Dla wielu szybko rozwijających się firm, sama obecność regionalna czy krajowa już nie wystarcza.

Aby odnosić kolejne sukcesy, potrzebują globalnego zasięgu.

Można to zrobić na trzy sposoby:

1) Eksportuj swoje towary i usługi do innych krajów,

2) Rozszerz swoją działalność na rynki zagraniczne, ustanawiając tam fizyczną obecność,

3) Załóż sklep internetowy i miej nadzieję, że klienci międzynarodowi ty.

Trzecia opcja jest łatwiejsza, ale ma też swoje ograniczenia.

Musisz upewnić się, że firma przetłumaczyła informacje dla rynku docelowego i dostosować zawartość witryny do ich potrzeb.

Jak sprawić, by Twoje treści były międzynarodowe i przyjazne globalnym odbiorcom?

Pierwszym krokiem do umiędzynarodowienia treści jest zrozumienie, kim są Twoi odbiorcy.

Pomoże to nie tylko zdecydować, w jakim języku pisać, ale także jakich słów użyć i jakie normy kulturowe należy wziąć pod uwagę.

Na całym świecie istnieją różnice kulturowe, które mogą wpływać na to, jak ludzie przeglądają Twoją witrynę lub czytają Twoje treści.

Oto kilka wskazówek, dzięki którym upewnisz się, że tworzysz treści, które będą skuteczne bez względu na to, gdzie są oglądane.

1) Wyobraź sobie osobę czytającą Twoje treści jako zróżnicowaną osobę: weź pod uwagę jej pochodzenie i preferencje (na przykład, jak lubią otrzymywać informacje).

2) Pamiętaj, że układ tekstu różni się w zależności od kraju: na przykład czytelnicy arabscy często czytają od prawej do lewej zamiast od lewej do prawej.

Sprawdź, czy jest zapotrzebowanie na Twój produkt

Budowanie międzynarodowej marki musi wiązać się ze sprawdzeniem, czy na Twój produkt jest w ogóle zapotrzebowanie na zagranicznych rynkach

Istnieje wiele czynników, które utrudniają wejście na nowy rynek.

Jednym z najważniejszych czynników jest to, czy Twój produkt będzie poszukiwany na tym nowym rynku.

Bez wyjazdu do nowego kraju trudno jest stwierdzić, czy istnieje lokalny popyt na Twój produkt.

Ale na szczęście, ten problem można rozwiązać za pomocą badań internetowych i narzędzi cyfrowych.

Badania internetowe i narzędzia cyfrowe mogą pomóc Ci uzyskać więcej informacji na temat kraju docelowego.

Tj. głównie jego kultury, tego, co lubią kupować i czego szukają w produktach.

Upewnij się, że Twoja firma jest w stanie dostarczyć produkt na rynki międzynarodowe

Ważne jest, aby upewnić się, że jesteś w stanie dostarczyć produkt na dany rynek.

Proces lokalizacji zwykle rozpoczyna się od zdefiniowania rynku docelowego i zrozumienia kultury kraju.

A następnie wszystkie działania ukierunkowuje się na dany rynek i dostosowuje do miejscowych wymagań.

Musisz wziąć pod uwagę całą logistykę od siedziby, transportu, magazynu, kadry, przepisów krajowych, itd.

Przeprowadź analizę konkurencji Twojej firmy na rynku międzynarodowym

Międzynarodowa konkurencja jest często ostra, dlatego ważne jest, aby być na bieżąco z nowościami w branży.

Aby uzyskać przewagę nad konkurencją, firmy muszą być na bieżąco i mieć świadomość nowych trendów.

Jednym ze sposobów, aby to zrobić, jest zrozumienie, co konkurenci robią za granicą i jak sobie radzą.

Można to zrobić poprzez analizę ich kampanii marketingowych, aktywności w mediach społecznościowych i operacji międzynarodowych.

Pierwszym sposobem będzie przyjrzenie się kampaniom marketingowym firmy.

Drugi będzie badał aktywność w mediach społecznościowych.

Trzeci będzie przyglądał się operacjom międzynarodowym.

A czwarty przyjrzy się, jak konkurenci radzą sobie za granicą.

Buduj relacje biznesowe na odległość

W świecie biznesu nawiązanie relacji z osobami spoza Twojego obszaru geograficznego może być trudne.

Jednak z platformami społecznościowymi, takimi jak LinkedIn i Slack, nie jest to tak trudne, jak kiedyś.

Media społecznościowe pozwalają na bardziej osobiste i autentyczne połączenie niż wysyłanie komuś e-maila.

Jest to świetny sposób dla profesjonalistów na budowanie relacji i sieci bez konieczności interakcji twarzą w twarz.

Podkreśl mocne strony swojej firmy

Ludzie zawsze szukają czegoś nowego i ulepszonego.

Jest to szczególnie widoczne w świecie biznesu, w którym firmy nieustannie starają się wyprzedzić konkurencję.

Ważne jest, aby firma miała mocne podstawy, a każdy dział harmonijnie ze sobą współpracował.

Jeśli w fundamencie firmy są jakieś słabości, zostaną one ujawnione później, gdy będzie to miało największe znaczenie.

Podczas marketingu swojej firmy musisz podkreślić jej mocne strony i zachować potencjalne słabości w tle.

Możesz to zrobić, promując określone działy lub kampanie marketingowe, które dobrze odzwierciedlają mocne strony Twojej firmy.

Unikając jednocześnie tematów, które zwracają negatywną uwagę na słabości Twojej firmy.

Sprawdź, jak nazwa Twojej firmy brzmi w obcym języku

Budowanie międzynarodowej marki musi wziąć pod uwagę również różnice językowe. 

Ważne jest, aby zobaczyć, jak brzmi nazwa Twojej marki w języku, którego nie znasz, ponieważ znaczenie tego słowa może być inne.

Pierwszym krokiem jest ustalenie, na jakie języki przetłumaczyłaby się nazwa Twojej firmy.

Istnieją również narzędzia online, które pomogą Ci to zrobić w oparciu o Tłumacz Google lub Tłumacz Bing, na przykład LingoTranx.

Budowanie międzynarodowej marki Obecnie żyjemy w zglobalizowanym świecie. A marka, którą wybierzesz dla swojej firmy, powinna być w stanie dotrzeć do Twoich klientów na całym świecie. Musisz opracować i wdrożyć strategię, która pomoże Ci znaleźć klientów z różnych krajów. Firmy muszą również pomyśleć o tym, jak skutecznie wykorzystać swoje narzędzia marketingowe, aby dotrzeć do jak…